De grafimedia industrie, een kijk in de toekomst

De markt voor drukwerk en voor specifieke gedrukte producten is drastisch aan het veranderen.
Tegen 2020 zal de markt nog meer zijn veranderd. Als bedrijfstak kunnen we niet gefocust blijven op "de manier waarop dingen altijd zijn gedaan." De industrie moet haar bedrijven en de producten en diensten die ze produceren opnieuw bekijken. Veel van dat gaat over het heroverwegen van de aanpak van het kopen van apparatuur, evenals over het herdenken van de hele bedrijfscultuur.

Markten zijn dynamisch. Producten of diensten waar tegenwoordig vraag naar is, zullen morgen waarschijnlijk niet meer in de belangstelling staan. We moeten niet verbaasd zijn dat de markt voor drukwerk - en de technologieën en mensen die worden ingezet om drukwerk te produceren - niet minder dynamisch zijn.
Het is verleidelijk om te denken dat dit slechts slechte krachten zijn, maar het kunnen ook goede krachten zijn en een aantal van deze krachten kunnen ook worden gebruikt om de industrie te helpen. Op een gegeven moment hadden we hier "internet" moeten plaatsen, maar internet is over het algemeen geen nieuwe technologie en het is maar een aspect van een groter netwerk van technologieën. Het is niet noodzakelijkerwijs "het internet" dat de industrie beïnvloedt, maar de toepassingen die mogelijk zijn gemaakt door internet: e-mail, websites, downloadbare bestanden zoals pdf's, sociale media, online video en meer.

Dit zijn allemaal specifieke toepassingen die hebben bijgedragen aan het verminderen van de vraag naar drukwerk en prints.

Er zijn ook meer subtiele "stealth" -technologieën die, zoals we zouden kunnen zeggen, ons ontmoedigen van print-elektronische instapkaarten, e-mailontvangsten, onlineverklaringen, op PDF-gebaseerde formulieren en meer. Zelfs menu's van restaurants lopen het gevaar elektronisch te worden, van de dynamische digitale bewegwijzering die wordt gebruikt in nieuwe fast food-franchise restaurants, tot een opkomende trend van het gebruik van iPads, zelfs in gewone restaurants.

Dus terwijl internet en elektronische media hun schade hebben aangericht, bieden ze ook nieuwe mogelijkheden voor grafmedia bedrijven. Dit is niet alleen mogelijk door communicatiediensten aan te bieden die deze niet-printkanalen gebruiken, maar ook door efficiëntie winst toe te voegen aan de eigen workflow. Web-to-print stroomlijnt het bestandsinvoerproces, maar stelt drukkers ook in staat te profiteren van online proefdrukken en bezorgen.
Effectief gebruik van gegevens, of het nu gaat om echte marketingautomatisering of andere soorten gerichte of aangepaste afdruktoepassingen, zal de belangrijkste kwestie worden voor de industrie als we naar 2020 gaan. Transactiedruk kan de emblematische toepassingen zijn, maar gegevensgestuurd printen - vooral via productie-inktjet - dringt ook door in andere soorten afdruktoepassingen. In Europa en Azië gebruiken krantendrukkers, uitgevers en adverteerders inkjetafdrukken of imprinting om 'interactieve' advertenties af te drukken die unieke, variabel gedrukte codes bevatten die door de adverteerder worden gebruikt om te bepalen waar de advertentie werd gezien. Verzekeringsmaatschappijen kunnen bijvoorbeeld gepersonaliseerde welkomstpublicaties maken voor nieuwe polishouders die een mix zijn van variabele en statische inhoud. Het resultaat is verhoogde merkloyaliteit, toegenomen klanttevredenheid en meer.

De marktplaats in 2020

Om een bedrijf te transformeren of te bouwen dat is gericht op 2020 - in plaats van 1990 - moet u niet alleen flexibele apparatuur aanschaffen, maar ook flexibel personeel of werknemers die over de vaardigheden beschikken die nieuwe producten en diensten nodig hebben. Medewerkers die ervaring hebben met databasemanagement en -analyse, programmeurs, IT-experts, sociale media, afhankelijk van wat u doet, willen meedoen, moet je werven of trainen. Hier zijn enkele praktische stappen die u kunt nemen om uw bedrijf in de toekomst te bewijzen :

  • Denk aan creatieve manieren om uw eigen bedrijf te vermarkten.
  • Praat met uw klanten; vraag de over hun afdrukbehoeften verder dan wat u hen biedt. Als er een gemeenschappelijke noemer is (posters? Labels? Bewegwijzering?),Denk dan eens aan uitbreiding in dat gebied.
  • Stop nooit met zoeken naar informatie, het volgen van trends en het stellen van vragen.
  • Gebruik nieuwe productietechnologieën voor uw eigen bedrijf.
  • Vraag uw huidige klanten naar het volledige bereik van hun behoeften, zelfs als u ze momenteel niet verstrekt. Nogmaals, als er een gemeenschappelijke noemer is (e-mailmarketing? Marketingautomatisering? Sociale media? Mobiel?), Denk dan eens aan uitbreiding op dat gebied.
  • Kijk altijd naar de vaardighedenmix in uw bedrijf; moedigt u de ondernemersgeest aan om te worden ontwikkeld?

Om succesvol te kunnen spelen op de nieuwe markt van 2020 zal een herdefiniëring van een huidige drukkerij nodig zijn, en in veel opzichten een afwijzing van alles wat eerder is gedaan met nieuwe vaardigheden en ondernemersgeest op de voorgrond.